29 aug. 2012

Diy by myself : Skinny short


Het was dringend tijd om mijn kast is op te ruimen...
wat vond ik daar ...




Deze broek heeft een plek op de knie (nu niet zichtbaar) krijg deze er niet meer uit dus ...
Maak ik er een skinny short van!














wat heb je nodig:

  • Schaar
  • lat
  • pen 
  • lint
  • naald en gaar
  • nagellak remover 
  • ...






stap 1: knippen 

Meet af  hoelang je de short wil, en tel hier dan 10 cm bij,trek hier dan een lijn.
Knip de gewenste lengte dan af.
sla dit 2 x om.













Stap2 :naaien

Naai de omslag dan vast dit niet enkel om de naad van de broek maar ook een beetje in het midden.


stap 3 : het strikje

Pak een stukje lint. knip dit op de gewenste lengte. 
Plooi het en naai het midden stuk vast.(bv: op de zak)
maak dan een strikje en plooi dit ook vast.

Herhaal dit eventueel zoals mij op de achterkant op de zak.









stap 4: de knoop
Ik had op deze broek een knoop zoals mijn broek.
maar ik vond dit niet zo heel mooi dus ga de knoop terug zilver maken.

je kan dit heel makkelijk met nagellak remover.
denk er wel aan dat je de broek niet raakt met de remover. 




Het resultaat:



het shortje nog zonder de strikjes .





Het resultaat met de strikjes.
ps : boek was nog niet recht getrokken.


Weer een shortje bij voor op vakantie !!!






Mieh_x









4 opmerkingen:

  1. heel mooi lekker creatief!! Jill

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maak mij dat ook eens! Sinds wanneer zijt gij zo actief en hobby'ist? :D
    Maar ik vind het wel mooi hoor mieke !

    BeantwoordenVerwijderen