21 sep. 2012

GroentenTaartjes...




Gister wist ik niet wat eten ...
Maar ik had nog wel wat overschotjes liggen en nog kant-en-klare-blaaderdeeg. 
(overschot van de quiche )

Dus dit is het resultaat.









hiervoor heb je nodig :


  • bladerdeeg
  • groenten naar keuze
  • gemalen kaas ( van op de spaghetti)
  • spekblokjes
  • mozzarella
  • kruiden (peper, paprikakruiden en jasmijn )


  • Laat de oven al even voorverwarmen op 210°. (dit 10 minuten)
  • Nu kan je kiezen of je één grote taart maakt, of kleintjes, welk je ook wil maken je moet de hoeken omslaan zodat deze iets dikker zijn.
  • Nu mag je de bladerdeeg in de oven  steken.(dit doe ik omdat als je alles er al opdoet is meestal de onderkant niet goed gebakken. )
  • Dit laat je ongeveer 10 minuten er instaan.


  • Ondertussen kan je de groenten snijden, ik heb hiervoor courgette , wortelen en paprika gekozen.
  • Deze doe ik een kleine porseleinen potjes dek ik af met plastiek folie, doe dit dan 1 minuutje in de magnetron op de hoogste stand(zo kan je de groenten al lichtjes gaarstomen).
  • Ondertussen laat je lichtjes de spekjes bakken.
  • Zo nu dat alle voorbereidingen zijn gedaan, kan je de taartjes uit de oven halen.
  • Leg de groenten op de bodem, dan strooi je de gemalen kaas erover, vervolgens de spekjes ,
  • Nu kruid je alles af naar eigen smaak .
  • Als laatste leg je schijfjes mozzarella erop.
  • Het taartje is klaar voor de oven.
  • Nu bakken we alles nog 15 minuten af op 210 °. ( hou zelf wel af en toe de oven in de gaten )



~ Bon appétit ~





1 opmerking:

  1. ziet er echt lekker uit!! da maak ge toch ook es voor de vriendinnetjes eh :)

    BeantwoordenVerwijderen