5 dec. 2012

Diy by myself: Bloempotjes !


Heb je ook zin net als mij om eens een andere bloempot te hebben, maar geen zin(of geld) om nieuwe gaan te kopen. Want ja waarom er geld aan uitgeven als je net zelf zo goed zelf een bloempot kan maken en dit eigenlijk met afval? lees dan zeker hier verder.




We beginnen met de bloempotjes, wat heb je nodig ?
  • Potjes (in mijn geval potten van tabak)
  • Behangerslijm
  • Een oud boek
  • Servieten vernis (een soort lijm die ook als vernis werkt)
  • Glitters






Versnipper eerst de blaadjes in stukjes, dit werkt makkelijker als je er genoeg op voorhand versnipperd.

Maak jouw behangers lijm (gewoon een potje met zo poeder en water bij doen, staat op het doosje omschreven)





Smeer je pot in met de behangerslijm 
en plak de papiertjes er op.
Zie dat je dit goed kris kras door elkaar doet geeft mooier effect. 


Vervolgens heb ik de pot een dag laten drogen







Doe de vernis in een potje en de glitters erbij, vervolgens goed door elkaar roeren.











En maar smeren ! Zodat alles goed een laagje heeft gekregen met vernis en glitters.










Omdat zo een kartonnen pot niet echt waterdicht is heb ik het plantje in een blik gedaan.
Dit blik zet ik daarna in mijn pot.






Noem je klungelaar denk je aan mij. Elke keer als ik mijn plantjes water geef ligt heel mijn vensterbank vol. Omdat mijn plantje veel te hard over de potgrond hangt. Daarmee heb ik er nu een buisje in gedaan, kan ik volgende keer langs hier water geven.












Zie zo het resultaat! Op de foto zie je de glitters niet zo fel, spijtig. Morge zie je het resultaat met kerstballen. 













PS: Neem ook eens kijkje op mijn Facebook van Thewinterof88 en like me ! Weet als eerste wat op de blog verschijnt ! x









1 opmerking: