30 dec. 2012

let's bake: Tequila cake bon-bons


Heb je morgen een oudjaarfeest bij je thuis? Of misschien met Nieuwjaar een high tea? En wil je nog iets lekkers voor bij de koffie?  Dan is dit misschien wel een tip! Ik heb deze bon-bons gemaakt voor mijn kerstfeestje en ze waren Mmmm.





Wat heb je nodig?

voor de cake: 
  • 125 gr bloem
  • 125 gr boter
  • 125 gr fijne suiker
  • 2 eieren
  • 75 gr (kant en klare speculoosmix)

Voor de binnenka
nt(créme):
  • 100 gr zachte boter
  • 100 gr bloemsuiker
  • 2 dopjes tequila

voor de chocolade:
  • een smaak van chocolade naar keuze 200 gr 

& Cake-pop machine 




Eerst maak je de mix voor de deeg (sommige doen misschien eerste dit erin en dan dat, ik gooi alles samen) en mixen maar. Dan doe ik de de mix in een spuitzak gaat veel gemakkelijker om het cake-popmachine te vullen. (vul de gaten maar tot de helft anders is het te veel en loopt het opzij er uit)


Laat de cake-balletjes koud worden. Maak onder tussen je mix voor je crème. (alles samen gooien en mixer)



Snij de balletjes in twee, nu kan je de crème er tussen doen en het bovenste er terug op doen.







Zijn alle balletjes gedaan dan kan je het beste alle balletjes voorzien van een stokje (bv. tandenstoker) is veel gemakkelijker om het in de chocolade te deppen. 


Nu kan je de balletjes in de chocolade deppen en daarna gewoon de cake-pops laten rusten zodat de chocolade kan stollen. (dit heb ik meteen al in de vormpjes gedaan, het zijn mini-cakevormen van de Xenos)


Versier ze nu naar keuze en klaar!(versier het als de chocolade nog niet gestold is, anders plakt het niet meer)

 Laat de gasten  nu maar komen en smullen maar. 

(Het lekkerste is het als je het een halve dag van te voren maakt dan is de créme er lekker ingetrokken en smaak het cake er helemaal naar, zo is het ook niet droog het cakeje) 




PS: Neem ook eens kijkje op mijn Facebook van Thewinterof88 en 
like me! Weet als eerste wat op de blog verschijnt ! x


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen