20 jan. 2013

Let's bake: Mars Cookies

Mmmm koekjes zijn altijd lekker, maar het is net nog iets lekker als het een tikkeltje extra is. Dus ik begon te denken en dacht koekjes met ... Mars, ja da ging het worden. Eerlijk gezegd hou ik helemaal niet van Mars. Ik ben meer een Twix mens. Maar of je nu van mars houdt of niet , dit lust je zeker.



benodigdheden: 
200 g poedersuiker
200 g zachte boter
400 g bloem
1 ei 
snuifje zout 

& 5 Marsen (van een ander merk ook heel lekker)




  • Brokkel de mars in stukjes en zet het 2 min in de magnetron (900w).
  • Laat ondertussen de mars afkoelen.
  • Kneed alle ingredi├źnten tot een glad geheel.
  • Rol het deeg uit niet te dun anders komt er later de Mars erdoor.
  • Steek de koekjes uit in ronde vormen (gelijke vormen).
  • Leg op de helft van de koekjes de karamel-achtige mars er op, maar zie dat je nog over hebt aan alle kanten.


  • Vervolgens leg je het ander koekje op en duw de de kanten helemaal mooi dicht.
  • bak de koekjes 10-14 min op 180 graden tot ze geelbruin zijn.
  • Laat ze afkoelen en smullen maar. 

Het basisrecept van de koekjes heb ik van het boek "bakfeest! traktaties enz." Daarmee kwam ik tot het volgende idee. In mijn kast staan een stuk of 6 kook- en bakboeken te schitteren maar ik gebruikt ze niet echt. Vanaf nu ga ik om de twee weken een recept proberen, en geef ik jullie er een verslag van.










Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen