11 apr. 2013

Mijn bak-wenslijst

Ik hou van te bakken, bezig zijn in de keuken en het lekker geurtje dat in huis hangt. Afwerking daarentegen vind ik heel wat minder figuurtjes maken met marsepein ofzo daar word ik echt zenuwachtig van(vanal dat klein gepruts).Op in het internet zie ik dikwijls recepten voorbijkomen waarvan ik denk die wil ik maken. Uiteindelijk heb ik deze volgende recepten nog niet gemaakt met gebrek aan tijd enzo. Maar ze staan zeker en vast op mijn bak-wenslijst. 


Home made Oreo's




''Oreo koekjes'' het is een typisch Amerikaans koekje, je vind het ook wel bij ons en het is super lekker. Maar alles wat je zelf maakt is lekkerder (althans dat vertellen ze toch), maar bij dit recept ben ik er wel zeker van dat het lekkerder is. Baked Louie's maakt het zelf en je kan hier het recept lezen. Baked Louie is een 16jarige jongen die echt wel een passie heeft voor bakken. Zijn blog is zeker de moeite om eens een kijkje te nemen.



Bananenbrood



Ik hou van bananen en van bakken dus eigenlijk is dit een ideale combinatie. Bananenbrood is niet echt een typisch brood maar ook geen cake. Het is een lekker tussendoortje, iets heel smeuïg. Ben je ook van overtuigd dat het is de moeite is om te maken? kijk dan eens bij yellowlemontreeblog.



Baked Alaska



Toen in dit zag voorbijkomen op bloglovin dacht ik "huh .. wat is dat" Maar toen ik de foto zag was ik verkocht, jammie. Bakes alaska is best wel simpel als je de uitleg leest maar toch ziet het er zo indrukwekkend uit. Dit is een eigenlijk gewoon cake, ijs en eiwitschuim. Dit is een recept van Pauline.



Charlotte-taart met witte en donkere chocolade



Mmm dit ziet er super uit, hier ga je toch spontaan van watertanden. Maak dit zoals Sofie met zelfgemaakte vingerkoekjes en het is echt compleet Mmmm. Het recept kan je lezen op "de keuken van  Sofie " ook staat er een handig filmpje bij. 



Zelfgemaakte baileys



Het laatste is niet echt bakken, maar toch wil ik het graag met jullie delen. Want persoonlijk vind ik Baileys van het merk te straf, ik het heb liever wat minder.  En dan is dit recept eigenlijk ideaal, omdat je dit zelf maakt met behulp van een blender dus je doet er zoveel in als je zelf wil. Je kan zelf een beetje experimenten met het recept van kittehscupcakes.


Zo ik hoop dat ik jullie heb doen watertanden. Gaan jullie zelf eens een recept hier van proberen? Of ken je er nog veel lekkerdere? Laat het me zeker en vast dan even weten.


Liefs Miehhke Xx
Wil je op de hoogte blijven van mijn laatste nieuwe blogpost? Volg mij dan via facebook of bloglovin.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen