27 sep. 2013

Nutella CheeseCake !


Het is weer tijd voor een lekker receptje... Ondertussen is mijn lekkere taart helaas al op. Nu ik er terug aan denk begin ik al weer te watertanden. Maar af en toe moeten we ook aan de calorieën denken dus het kan niet elke dag feest zijn.





wat heb je allemaal nodig?
  • 250 gr petit- beurrekoekjes
  • 50 gr boter
  • 500 gr plattekaas (bv. Danone)
  • 250 gr crème fraîche 
  • 6 eetlepels fijne suiker
  • 2 zakjes vanillesuiker
  • 5 blaadjes gelatine (12gr)
  • 1 citroen
  • 4 eetlepels Nutella

  1. Verkruimel de petit- beurrekoekjes en doe de boter er onder.
  2. Doe nu twee eetlepels Nutella onder deze mix.
  3. Bedek er de bodem van een springvorm mee en druk goed aan. Zet dit dan in de koelkast.
  4. Klop de slagroom op met de suiker en vanillesuiker.
  5. Schep vervolgens  de plattekaas eronder.
  6. Week de gelatine in lauw water.
  7. Rasp de citroen en hou dit eventjes apart.
  8. Pers de citroen.
  9. Knijp de gelatine uit en leg dit in de citroensap. Verwarm dit lichtjes op zodat de gelatine oplost.
  10. Verdeel de mix (plattekaas, slagroom, ...) in twee kommen.
  11. Doe ik één kom twee eetlepels Nutella.
  12. Meng (mix) dit onder elkaar.
  13. In de andere kom doe je de schil van de citroen en meng het onder elkaar.
  14. Pak de springvorm terug uit de koelkast en doe de mengsel met citroen hierin.
  15. Hierboven op doe je de mix met Nutella.
  16. Laat de taart minstens 4 uur opstijven in de koelkast, hierna kan je de taart eventueel nog afwerken met cacaopoeder.








Zo hoop dat ik jullie ook heb doen watertanden voor deze lekker taart.

Liefs Miehhke Xx

Wil je op de hoogte blijven van mijn laatste nieuwe blogpost? Volg mij dan via facebook of bloglovin.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen