17 sep. 2013

Prei-courgettesoep

Deze week ben ik een weekje op ziekenverlof omdat ik pijn aan mijn knie heb. (wat het is weet ik nog niet) Maar ik ben niet zo een bankzitter de hele dag, ook al moet ik rusten. Dus hou ik mij tussendoor bezig met leuke dingen waar ik genoeg mee kan gaan zitten, zoals lekker soep maken. Gister heb ik voor mij en 't liefje prei-courgettesoep gemaakt.




Wat heb je nodig?
  • 2 preien
  • 1 courgette
  • room
  • 3 aardappelen
  • 1 ui
  • bouillonblokjes ( naar eigen keuze, ik heb er 4)
  • 2.5 liter water
  • kruiden (pepper, zout en nootmuskaat)
  • 350 gr gehakt. (optioneel)




  • Zet je het water op het vuur.
  • Snij de groenten en was deze.
  • Gooi alles in het water.
  • doe er bouillonblokjes en kruiden bij naar eigen keuze. (Zelf hou ik altijd van een goed gekruide soep.)
  • Laat de soep zo een half uur koken.
  • Tussendoor kan je de gehaktballetjes rollen.
  • Nu kan je de soep van het vuur af doen en deze mixen.
  • Zet de soep terug op het vuur, proef eventjes, kruid eventueel bij.
  • Ook kan je ondertussen de balletjes erin gooien.
  • Serveren de soep en doe bij wie het wil room erbij.

Zelf hou ik niet zo van gehaktballetjes, maar 't liefje is hier gek van. Dus dan doen we ze er toch lekker bij.





Zo hier hebben jullie mijn lekker recept gezien van de soep, vandaag komt er een collega op bezoek. We gaan koekjes maken, maar welke? Dat moeten we nog eventjes bekijken. Maar ik zal het jullie zeker laten weten.


Liefs Miehhke Xx

1 opmerking:

  1. Klinkt goed! Ik heb nog een courgette én preisoep op de planning, waarom ook niet samen ;)!

    BeantwoordenVerwijderen