19 sep. 2013

Tenerife... een veelzijdig eiland!

Zoals ik jullie al eerder had vermeld ging ik een blogpost maken over Tenerife. Dikwijls hoor ik mensen zeggen dat ze het niet zo fijn eiland vinden, dat er niet zo veel te zien is. Maar dit vind ik dus helemaal niet, ik vind het echt een prachtig eiland. 


Het is wel een duur eiland om er heen te gaan, als je alles boekt met een reisoperator ben je toch wel vlug een 600 euro p.p. kwijt in Juni en dit dan op basis van enkel logies. 
Wij hebben onze vlucht geboekt met thomascook Airlines van uit Brussel naar Tenerife (zuid) dit voor een 320 euro (heen en terug voor 2 personen). Dan tel je daar nog een taxi erbij tot Adeje was dat een 25 euro (enkel). Het hotel kan je dan zo duur maken als je zelf wil. Wij kozen voor een aparthotel op basis van halfpension, dit voor een kleine 340 euro (2 personen, 7 nachten) dus valt goed mee.

Maar als je dan daar ben wat kan je allemaal doen...
Eten en drinken:
Eerst en vooral is het daar heel goedkoop om te eten en drinken als je een beetje rond kijkt,  op het strand of bijvoorbeeld een eetplaatsje op de pier is heel duur. Maar gewoon langs de boulevard dat valt wel goed mee, denk aan halve liter bier voor 1 euro. Ook kan je overal bijna 3 gangen menu's eten voor 8 euro per persoon, dan heb je keuzen uit ongeveer 5 verschillende voorgerechten, 8 verschillende hoofdgerechten en 3 verschillende desserts.

Shoppen:
Langs het strand heb je niet veel te shoppen op de boulevard maar er liggen wel shoppingcentra's zoals bv 'Shopping centre Safari' (in Playa Americas), hier liggen winkel die betaalbaar zijn. Je hebt ook nog een heel exclusief winkelcentrum("plaza del duque" in Adeje)
                       (bron:hier)

S'avonds is er  in het 'Shopping centre Safari' een hele mooi show met water, licht en muziek. Dit is echt leuk om eens langs te wandelen.



Ook heb je zeer leuke marktjes...
In Adeje is er elke donderdag en zondag een markt dit is echt een zeer toeristisch, met veel souvenirs, shirts enz. In Santa Cruz is er ook elke zondag ochtend een leuke vlooienmarkt. Dit is een gebouw in Moorse stijl gebouwd, en hier is de markt overdekt je vind hier groenten, fruit, vis, vlees,specerijen, leuke spulletjes echt van alles.
                                (bron:hier)

Stranden: 
Je hebt veel mooie stranden in Tenerife, in het algemeen is hier hier ook wel vrij rustig (in Juni). Zoals overal vragen ze ook geld voor strandbedjes en parasols. Maar je hebt ook op veel plaatsen waar je gewoon kan liggen op het zand waar ook houten pad loopt naar de zee en de douches. Zelf op plaatsen kan je gewoon op het gras liggen. Als je eens verder loopt dan het publieke strand, kom je ook hele mooie plekjes tegen.



Verder heb je ook veel plaatsen waar ze mooie kunstwerken maken in het zand, dit is s'avonds ook heel mooi verlicht.





Dierenpark & waterpark:
Het bekendste van heel Tenerife is het dierenpark "Loro parque". Hier heb je zowel dolfijnen, zeehonden als Leeuwen, papegaaien en veel meer.



(bron:zoover)

Ook het waterpark "Siam park" is heel bekend, dit is een waterpark met de hoogste glijbaan van Europa (zeggen ze). Maar je mag hier dan ook heel lang aanschuiven in dit park.

                                  (bron:hier)

Boottochten:
Waar je ook gaat op het strand kom je standjes tegen met boottochten. Dit is in Tenerife heel prijzig (denk aan 40 euro p.p. voor maar 2 uurtjes op zee). Maar als je hier een boottocht doet zie je wel bijna altijd dolfijnen.

Opstap gaan:
Ik zou eerlijk gezegd niet weten of je dit echt kan in Tenerife. Ik heb wel gehoord van "The Strip" in Playa Americas". hier ben ik langs gekomen overdag dit is een straat vol met danscafés, vooral English & Irish pubs liggen hier.


Dit was al een klein deeltje van mijn ervaring in Tenerife. Siam parc, Loro parc en de boottochten heb ik wel niet gedaan. Dit vond ik te prijzig en te toeristisch, maar ik wou het toch wel graag met jullie delen. Ik hoop dat ik jullie al een beetje warm heb gekregen, mijn volgende blogpost ga ik vertellen over plaatsen waar je heen kan als je een auto huurt. Het eiland is niet zo heel groot, dus je kan gemakkelijk op één dag het eiland helemaal rond. Er zijn heel veel leuke plaatsen om te zien. 


Liefs Miehhke Xx

Wil je op de hoogte blijven van mijn laatste nieuwe blogpost? Volg mij dan via facebook of bloglovin.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen