13 okt. 2013

mint/pastel groen in huis

Ik hou van de kleur mint groen of is het nu pastel want ik weet het niet meer voor mij zijn dit twee dezelfde kleuren. Maar dus ik vind deze kleur prachtig en wil dit heel graag in mijn woonkamer brengen. Deze week ben ik naar de Ikea geweest en heb ik mint groene dozen gekocht, dit smaakt naar meer. verder zou ik ook nog mooie kussen in deze kleur hebben maar heb ze nog niet gevonden. Ik hou van het romantisch idee achter de pastelkleuren. Mijn huis is nogal donker, zwarte zetel en stoelen, een donkere schouw die ik dringend moet verven,ook heb ik bruin/ grijs houten meubels. Ik wil het dus lichter, ik ben ook opzoek naar andere eetkamerstoelen, maar ook nog niet gevonden. Want ze moeten zacht zijn,niet wit en nog van leer ja een heel eisenpakket.Maar ik ga jullie al wat inspiratiefoto's laten zien over deze kleur.








De subtiele touche van de kleur zie ik het liefst, ik ga niet meteen heel mijn woonkamer verven in mint groen. 





De zetel hierboven mij vind ik echt te gek, moest ik een grote woonkamer hebben en plaats hebben voor een losse zetel (heb namelijk een hoeksalon) zou ik zeker zo eentje willen.



De slaapkamer waar ik binnenkort mijn kamer heen verhuis is wel mint groen geverfd. Graag wil ik hier het romantische idee toepassen met een prachtige kast en liefst ook een licht zeteltje, mijn bed is namelijk wit.

Hebben jullie ook een lievelingskleur, heb je die kleur dan ook in jouw huis gebracht? 
kijk zeker ook eens op mijn pinterest hier vind je de bronnen, en nog meer inspiratie.

Liefs Miehhke

4 opmerkingen:

  1. Oja, ik vind dit ook zo'n mooie kleur. Ik ben helemaal gek van de mintkleur, maar het grappige is dat ik laatst op Pinterest wel 100 verschillende kleuren mint tegenkwam. En iedereen noemde het mint, heel apart. Ik ben er zelf ook niet helemaal uit. Noem het zoals jij het wilt :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja iedereen heeft een andere interpretatie ervan ja. Mijn mama kwam laatst ook met iets af en ze noemde het mintgroen, ik mijn ogen is da helemaal geen mintgroen.

      Verwijderen
  2. Wat Karlijn hierboven zegt klopt: er zijn zoveel verschillende kleuren 'mint'! Ik vind het zelf ook een hele toffe kleur, maar heb het niet in mijn interieur verwerkt. Misschien als ik de boel eens omgooi :-) mooie plaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vroeger vond ik mint vreselijk, maar inderdaad, er zijn veel tinten... En tegenwoordig vind ik mint met oranje/koraalrood fantastisch... (mooi, je nieuwe bloglayout - ook mint! :)

    BeantwoordenVerwijderen