3 okt. 2013

Zelfgemaakte Oreo's

Daar zijn ze dan! Eindelijk vond ik de tijd om de Oreo's uit te proberen. Deze koekjes ben ik een aantal maanden geleden tegen gekomen op "Baked Loui's" ...





ze zagen er zo lekker uit. Ook al had ik nog nooit echte Oreo's geproefd, wou ik dit toch eens proberen. Daarmee belande deze koekjes op  "mijn bak-wenslijst", want dit moest getest worden.


Wat heb je nodig voor deze overheerlijke koekjes?

Voor de koekjes
  • 225g boter (op kamertemperatuur)
  • 210g kristalsuiker
  • 1 ei (op kamertemperatuur)
  • 250g bloem
  • 75g ongezoet cacaopoeder
  • 8g bakpoeder
  • een snuifje zout

Voor de vulling
  • 95g boter op kamertemperatuur
  • 2 volle eetlepels room
  • een snuifje zout
  • 380 à 440g poedersuiker
  • 1 zakje vanillesuiker / enkele druppels vanille essence / de zaadjes van één vanillestok (optioneel)

Voor de verdere werkwijze van dit recept verwijs ik jullie graag door naar de blog van "Baked Loui's" . Klik hier en je vind meteen het recept. 



Hieronder zie je het resultaat van mijn koekjes en mijn bevindingen.




 Mijn tips voor  de koekjes...
  • gebruik niet te veel suiker voor de vulling. (Zelf heb ik maar 360 g suiker gebruikt en vond het nog te zoet)
  • Spuit de vulling niet te dik tussen het koekje, anders overheerst de vulling en gaat de lekkere smaak van het chocolade koekje weg.
  • Rol zeker en vast het deeg goed uit anders krijg je dikke koekjes, ze zetten nog fel uit.

Welk recept vinden jullie zeker de moeite? Misschien een tip voor mij om eens te testen? 

Liefs Miehhke Xxx

1 opmerking: