4 nov. 2013

Marshmallow fluffed chocolade taart

Zaterdag namiddag had ik echt een lazy day... Voormiddag eerst ontbijtje en dan met 't liefje inkopen gedaan. Eenmaal thuis een lekkere tas koffie met een wafeltje en een babbel. Daarna ben ik aan het koken en bakken gegaan, Goulash en een super lekkere taart. Want s'avonds kwamen mijn ouders eten. Vrije dagen gaan zo snel om, nu weer vijf dagen werken(ja met vandaag erbij) tot weer vrij heb. Maar volgende vrije dagen heb ik wel weer hele leuke vooruitzichten. De lekkere taart wil ik graag met jullie delen.





Wat heb je nodig voor deze overheerlijke taart? 


Voor het taartdeeg
  • 150g bloem
  • 50g kristalsuiker
  • 40g ongezoet cacaopoeder
  • een snuifje zout
  • 80g ongezouten boter, gesneden in grove stukken
  • 8 eetlepels ijskoud water

Voor de chocoladeganache
  • 2dl volle room
  • 235g pure chocolade, gesneden in stukjes
  • een snuifje zout
& nog een pot Marshmallow fluff ( vind je gewoon in Delhaise, jumbo, ... bij de chocopasta, maar je kan het ook zelf maken)

Voor de werkwijze ga ik jullie doorverwijzen naar de blog van Bakedlouie's, want dit is een recept van hem. Dus klik hier voor de werkwijze.



Dit zijn mijn tips:
  • Maak de taart boven niet te dun, anders wordt hem wat hard.
  • Gebruik een hoge taartvorm is makkelijkere om er alles op te krijgen, anders krijg je zo een dunne taart als mij.
  • Als je de marshmallow fluff erop doet zet hem dan niet meer in de frigo, de fluff gaat weg. (zoals op de foto)
  • Leg er genoeg fluff op, ik dacht ga niet te veel doen omdat ik dacht dat de zoetigheid zou overheersen, maar nu was het juist omgekeerd de chocolade overheerste. 

Dit was weer een receptje dat zeker voor herhaling vatbaar is. Volgende keer wil ik graag eens een taart maken zonder te bakken, want niet iedereen heeft een oven. Ook wil ik graag iets lekker hartig maken, voor op het werk te kunnen eten als tussendoortje. Dus moet ik nog even recepten opzoeken. Of hebben jullie een aanrader? 


Liefs Miehhke Xx

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen