27 nov. 2013

X-mas Tuesday : Desserts

Nog vier weken dan is het kerst, dat wil zeggen dat stilletjes aan de mensen de kerstboom beginnen te zetten. Sommige zullen ze al hebben staan andere wachten tot de sint weg is. Mijn kerstboom komt er volgende week toch te staan, mijn vingers kriebelen al langer. Maar als je met kerst wil uitblinken met iets dan moet je zeker en vast al beginnen te oefenen. En zeg nu zelf om al voor te proeven dat is toch nooit niet erg. Vandaag laat ik jullie acht heerlijke desserts zien.





Gingerbread- koekjes:
Een kerst-klassieker onder het lekkers. Het recept vind je hier, vorig jaar met kerst maakte Laura een advent rond koekjes dat zeker de moeite om te kijken.





Tulband cake met caramel:
Deze cake met lekkere cranberry's,chocolade, pecannoten en veel meer maakte Pauline voor een Nederland tijdschrift Foodies. (recept)




Gevulde flensjes met warm fruit:
Van deze foto begin ik al gewoon te watertanden, deze ga ik zeker maken. Dus wie wordt de gelukkige die dit mag gaan eten. Dit recept maakte Pauline en vind je hier.




Toblerone Mousse:
Mmm toblerone zo lekker, meestal eet ik dit enkel als ik met vliegtuig weg ga. Net voor ik het vliegtuig in moet nog even dit lekkers kopen in de tax-free. Maar Kittehscupcakes maakte hier een lekker mousse van. (recept).



Cookie dough truffels:

Dat ik fan ben van Baked Loui's konden jullie al eerder ondervinden. Deze Truffels lijken mij echt heerlijk bij een een lekker kop koffie. Mmm. (recept).




Kerststronk:
Op een Vlaamse zender komt het programma "Goe gebakken" op.  Als je bij de bomma op bezoek gaat krijg je er altijd eentje, maar deze moderne versie is niet zo moeilijk te maken. (recept).




Pepernoten tiramisu:
Te veel pepernoten over van sinterklaas, dat is niet erg. Maak er een lekker dessert van voor op de kersttafel. Dit recept is ook nog eens zonder ei, maar met lekkere kwark. (recept)




Tequila cakebonbons:
dit recept is er eentje van mij zelf ik maakte het vorig jaar voor mijn kerstfeestje. Ik begin nog altijd te kwijlen als ik er aan denk. (recept)





Zitten hier recept's tussen, waarvan jij denkt die wil ik maken? Of het je zelf als iets in je hoofd?


Andere leuke kerst-artikelen:
Kijk voor meer bij mijn labels Xmas.


Liefs Miehhke


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen